Byåsen IL Orientering

Smittevern

KORONA OG SMITTEVERN

Løpet arrangeres i henhold til retningslinjer fra Norges Orienteringsforbund, og er i tråd med de seneste anbefalingene fra FHI, Norges idrettsforbund og Trondheim Kommune.

Personer med symptomer på luftveisinfeksjon, skal ikke møte opp eller delta. Dette gjelder også personer i isolasjon eller smittekarantene.
Du må ha testet negativt minst 7 dager etter nærkontakt med en smittet person for å kunne delta/møte opp.

Avstandskrav er bortfalt ved utøvelse av idrettsaktivitet, men det oppfordres til å holde avstand både før og etter konkurransen.
Det er den enkeltes ansvar å overholde smittevernbestemmelsene.

Det er munnbindpåbud på buss og trikk

Konkurransen gjennomføres i størst mulig grad etter prinsippet kom – løp – dra hjem, og ingen skal være på arena lenger enn nødvendig.

Arena er delt i to kohorter for å oppfylle kravet om maksimalt 200 personer i hver kohort.
Kohort A: Klubber tilhørende kretsene ; Akershus og Oslo, Buskerud, Innlandet, Vestfold og Telemark og Østfold orienteringskrets
Kohort B: klubber fra øvrige kretser.

På arena er kohortene merket med hvilke kretser som skal oppholde seg i hvilken kohort.

Vær bevisst på avstand i startområdet og etter målgang.

Rutine på start: Alle skal vaske og sprite hender og brikke før de går inn i startbåsene. Betjening vil sørge for dette.

Rutine i mål: Hender og brikke spritvaskes før brikkeavlesning. Betjening vil sørge for dette.

Kart samles inn og deles ikke ut igjen.

Ved oppdaget smitte i etterkant av løpene, kontakt arrangementets smittevernsansvarlig

Turid Arnesen, mobil: 916 20 993, e-post: turid.arnesen@gmail.com